Spiegelonderzoek medewerkers – Kennen zij hun klant?

Een klanttevredenheidsonderzoek wint aan waarde wanneer de vragenlijst ook wordt voorgelegd aan medewerkers. Wat verwachten zij dat klanten gaan antwoorden? Kennen zij hun klanten goed genoeg? Zijn ze te positief? Of juist veel te negatief?

Dat laatste zien we vaak. Door de grote aandacht die er is voor issues met klanten hebben medewerkers vaak een veel te negatief beeld van hoe klanten tegen hen aankijken. En dat is zonde want dat leidt tot lagere motivatie en een negatiever zelfbeeld wat weer kan bijdragen aan een lagere klanttevredenheid.

Hoe mooi is het om deze spiraal te doorbreken door te laten zien hoeveel er eigenlijk goed gaat? Om dit te gebruiken als inspiratie voor wat er minder goed gaat? En om medewerkers direct te betrekken bij het vraagstuk van klanttevredenheid?

Een spiegelonderzoek heeft extra waarde wanneer het een onderdeel is van een traject waarin de resultaten worden vertaald naar concrete actieplannen.


Kennen uw medewerkers uw klant?
Neem contact met ons op om de diverse mogelijkheden rondom spiegelonderzoeken te bespreken.