Context Mapping – Een kijkje in het onderbewuste van uw klant

Inzicht krijgen in het onderbewuste van uw klant? Ja dat kan, met context mapping. Door klanten diverse generatieve oefeningen te laten doen (bijvoorbeeld het bijhouden en tekenen van een dagboek, tekenen van hun netwerk, foto’s maken, associaties bepalen) geven zij in hun resultaten een deel van hun onbewuste bloot. Op basis van de door hen gemaakte materialen gaan we vervolgens in een interview het gesprek aan. Dit geeft inzicht krijgen in dit onderbewuste. Waarom hebben ze zaken getekend zoals ze dat hebben gedaan?

Nog mooier is als niet wij deze interviews uitvoeren, maar uw eigen medewerkers. Ze krijgen inzicht in hun klanten zoals ze dat nog nooit hebben gekregen en raken meer betrokken dan ooit.

De verkregen inzichten verwerken we in diverse werksessies naar personas en klantreizen per persona. Dit dient weer als basis voor marketingbeleid en marketingacties. We werken een en ander uit naar prachtige materialen die als leidraad gedurende langere tijd gebruikt kunnen worden.


Benieuwd naar de context van uw klanten?

Wilt u inzicht krijgen in de verborgen behoeftes en emoties van uw klanten? Wilt u personas en klantreizen creëren die er echt toe doen? Neem contact op voor een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.