Case: Reputatieonderzoek en workshops
Opdrachtgever: Provincie Zuid-HollandJaar: 2017
Doel:
Zorgen dat de provincie Zuid-Holland door haar partners wordt gezien als gewaardeerd partner om mee samen te werken
In 2014 heeft Mindful Marketing voor het eerst een reputatieonderzoek uitgevoerd voor de Provincie Zuid-Holland. De provincie is voor het slagen van haar agenda afhankelijk van diverse samenwerkingspartners. Men wilde weten in hoeverre deze partners (gemeenten, maatschappelijk middenveld, bedrijfsleven) de provincie waardeerden als partner.
De voorzichtig positieve uitkomsten hebben mede geleid tot een nieuw collegebeleid (2015-2019) waarin de Uitgestoken Hand een rode draad vormde: meer naar buiten treden, meer verbinden van partijen, partners zoeken, open staan voor partners, faciliteren etcetera.
Het herhalingsonderzoek in 2017 gaf aan dat de reputatie van de provincie bij deze partners sterk was verbeterd. Maar dat deze nog zeker niet onverdeeld positief was.
De uitkomsten van het onderzoek hebben wij in 2 workshops met ambtenaren vertaald naar adviezen voor Gedeputeerde Staten. En in een afsluitende workshop met Gedeputeerde Staten, ambitieambassadeurs, Commissaris van de Koning en de Provinciesecretaris zijn deze adviezen weer vertaald naar beleidsinitiatieven voor de 2e helft van de collegeperiode.
Voor ons een prachtige opdracht omdat we zowel het onderzoek mochten doen als de vertaling ervan samen met organisatie en bestuur vertalen naar beleid.
Enkele andere reacties van onze opdrachtgevers bij de provincie:
- “De samenwerking met Mindful Marketing is buitengewoon soepel en prettig verlopen. Een partner met expertise, betrokkenheid, flexibiliteit en ervaring. De provincie Zuid-Holland heeft in samenwerking een goed onderzoek kunnen opzetten en laten uitvoeren. De resultaten zijn bovendien op gedegen wijze verwerkt, waarbij rekening is gehouden met onze wensen. Zo kunnen wij ook echt aan de slag met de aanbevelingen.” – Brandon Pouw
- “Goede voorbereiding. Professionele uitstraling. Zeer vertrouwenwekkend. Weet duidelijk waar hij overpraat. Sympatiek en gericht op concensus. Hardwerkend” – Kathelijn Leenders
- “Goede ervaring met Mindful marketing, goede recensies ook van deelnemers, prettig contact met Edo.” – Maurice Berix

